UROLOGIJA

Što je pregled urologa?

Pregled urologa je specijalistički pregled koji na temelju anamneze, kliničkog pregleda te pretraga poput urološkog ultrazvuka, uretrocistoskopije i mikciometrije postavlja dijagnozu uroloških bolesti i propisuje terapiju.

Kada trebate pregled urologa?

Najčešće bolesti i stanja radi kojih je potreban urološki pregled su dobroćudno povećanje prostate (benigna hiperplazija prostate), kamenci u mokraćnom sustavu (bubreg, mokraćovod i mokraćni mjehur), infekcije mokraćnog i muškog spolnog sustava (upale mokraćnog mjehura, bubrega, prostate, epididimisa i testisa), spolno prenosive bolesti, tumori mokraćnog i muškog spolnog sustava, inkontinencija mokraće, muški sterilitet (neplodnost), erektilna disfunkcija. Svi muškarci nakon 45. godine života trebaju jednom godišnje obaviti urološki pregled i ako nemaju simptome (preventivni pregled prostate uz određivanje PSA).

Što obuhvaća pretraga?

Urološki pregled obuhvaća anamnezu i klinički pregled (pregled/palpaciju trbušne stijenke, vanjskih genitalija, a kod muškaraca često i rektalni pregled prostate).

KIRURŠKI ZAHVATI

CIRKUMCIZIJA

Cirkumcizija je kirurško odstranjivanje dijela kože koji prekriva penis. Indikator za ovaj zahvat često može biti neka infekcija, ili druga bolest muškog spolnog sustava. Zahvat se izvodi u lokalnoj anesteziji, ali postoji mogućnost i izvođenja postupka u sedaciji.

VAZEKTOMIJA

Vazektomija je operativna metoda muške kontracepcije.

U današnje vrijeme jedna je od najučestalijih metoda kontracepcije, a posebno zato što je to zasad jedini medicinski oblik muške kontracepcije.

Iako se često kao sinonim koristi termin muška sterilizacija, bitno je napomenuti da muškarac nakon ovog postupka ne postaje sterilan, već se onemogućuje da prirodnim putem (spolnim odnosom) napravi dijete.

VARIKOKELA

Liječenje varikokele najčešće nije potrebno. Međutim, ako varikokela uzrokuje bol, atrofiju testisa ili neplodnost, moguće je kirurško liječenje. Svrha operacije je zapečatiti zahvaćenu venu i preusmjeriti protok krvi u normalne vene. Međutim, učinak operacije na liječenje neplodnosti nije potpuno jasan. Varikokela je prisutna kod 35% muškaraca kojima je dijagnosticirana neplodnost.

POTPUNA I PARCIJALNA PENEKTOMIJA

To je zahvat koji se izvodi kod tumora i težih bolesti muškog spolnog sustava. Zahvat se izvodi većinom u sedaciji, a oporavak traje nekoliko dana.

OSTALI ZAHVATI KOJI SE OBAVLJAJU U POLIKLINICI VITALIS:

-biopsija bubrega, kurvatura penisa, punkcija ciste bubrega, zahvati iz skrotalne kirurgija

VODITELJ UROLOGIJE
dr. MUSTAFA BAZARDŽANOVIĆ, spec. urolog

Doktor Mustafa Bazardžanović, kao dio tuzlanskog tima, jedan je od vodećih kirurga urologa u zemlji, koji je, što u UKC-u Tuzla, što u drugim bolnicama u zemlji i inozemstvu, do sada uradio oko 500 transplantacija bubrega.

Doktor Mustafa Bazardžanović jedan je iz plejade doktora UKC-a Tuzla koji su, još kao studenti Medicinskog fakulteta u Tuzli, iskustva stjecali u ratnim bolnicama širom BiH. Nakon završenog fakulteta specijalizirao se kao kirurg urolog, nakon čega je prošao edukaciju na čuvenoj AKH klinici u Beču, kao i drugim europskim klinikama. Vlasnik je certifikata FEBU - Urološke sekcije Europskog udruženja urologa.