INTERNA MEDICINA

Što je internistički pregled?

Internistički pregled obavlja liječnik specijalist interne medicine, a sastoji se od razgovora s pacijentom tijekom kojeg uzima detaljne podatke o pacijentovim prijašnjim bolestima, bolestima u obitelji te sadašnjim tegobama (anamneza) te od detaljnog kliničkog pregleda.

Kada trebate pregled interniste?

Internistički pregled je potreban kod pojave zdravstvenih tegoba, kao sistematski (preventivni) pregled ili u sklopu predoperativne obrade.

Kako se pripremiti?

Potrebno je donijeti sve ranije nalaze. Poželjno je na pregled doći natašte zbog eventualnih laboratorijskih pretraga.

Što obuhvaća pregled interniste?

Nakon iscrpne anamneze, liječnik obavlja klinički pregled koji obuhvaća inspekciju, palpaciju, perkusiju i auskultaciju što znači da će liječnik utvrditi kakvo je opće stanje pacijenta, pogledati kožu i vidljive sluznice, laganim pritiscima vrhovima prstiju pregledati limfne čvorove, krvne žile, trbušne organe i poslušati srce i pluća te izmjeriti krvni tlak.
Po završenom razgovoru i pregledu s EKG-om, u dogovoru s pacijentom liječnik će odlučiti o daljnjim potrebnim pretragama ili pregledima. Točna dijagnoza na temelju dobivenih podataka, pretpostavka je za uspješno liječenje pacijenta.

VODITELJ ODJELA INTERNE MEDICINE
dr. med. Mate Galić, spec. interne medicine

Predvodnik mladog tima Poliklinike Vitalis i naš stalni član, dostupan svaki radni dan za preglede i dijagnostičke postupke.

OPĆENITO O INTERNOJ MEDICINI

Interna medicina je grana medicine koja se bavi problemima i bolestima unutarnjih organa. Interna medicina se, ne bez razloga, naziva “kraljicom medicine”, jer predstavlja osnovu mnogih daljnjih subspecijalizacija odnosno grana medicine uže specijaliziranih za pojedine organe ili organske sustave kao npr. endokrinologija (bolesti žlijezda s unutranjim izlučivanjem kao što su štitnjača, nadbubrežne žlijezde, spolne žljezde i njihovi proizvodi hormoni), kardiologija (bolesti srca i krvnih žila), pulmologija (bolesti pluća i dišnih organa), nefrologija (bolesti bubrega i mokraćnog sustava), gastroenterologija (bolesti probavnih organa).