ENDOKRINOLOGIJA&

DIJABETOLOGIJA

ENDOKRINOLOGIJA

Pregled endokrinologa je subspecijalistički pregled koji se sastoji od anamneze i fizikalnog pregleda s posebnim naglaskom na moguće promjene koji su tipične za poremećeni rad pojedine žlijezda.

Endokrinološki pregled trebate kako bi provjerili radi li se kod Vas o poremećaju žlijezda s unutarnjim lučenjem u koje spadaju hipofiza, štitnjača, doštitne žlijezde, gušterača, nadbubrežne žlijezde te spolne žlijezde (jajnici u žena, testisi u muškaraca) tj. kada postoji sumnja ili je dokazano da jedna od gore navedenih žlijezda ne radi dobro zbog nedostatne ili prekomjerne hormonske aktivnosti. Pregled je potreban i ako postoji sumnja ili je dokazana osteoporoza, ako imate poteškoća zbog prekomjerne ili nedostatne tjelesne težine, ako se uz dosadašnje lijekove ne osjećate dobro ili kao kontrolni pregled.

Kako se pripremiti?

Preporučuje se donijeti nalaze prethodno učinjenih pretraga i podatke o lijekovima koje eventualno uzimate kao i o podatke o bolestima u obitelji.

DIJABETOLOGIJA

Pregled dijabetologa je subspecijalistički pregled koji se sastoji od iscrpne anamneze (razgovora s bolesnikom o nastanku tegoba) i fizikalnog pregleda po svim sustavima. Svrha je postaviti dijagnozu i ako je bolest poznata od ranije provjeriti odgovara li stvarnom stanju, evaluirati metaboličku regulaciju i dosadašnju terapiju i provjeriti ima li već kroničnih komplikacija, koji su sustavi i koliko zahvaćeni te postoje li paralelno i druge bolesti koje mogu bitno utjecati na stanje organizma i terapijski izbor.

Da biste potvrdili ili isključili dijagnozu šećerne bolesti i dobili sve potrebne smjernice za liječenje, a nakon pojave simptoma šećerne bolesti ili samo sumnje na bolest, najčešće na prijedlog liječnika obiteljske medicine ili internista.

Što obuhvaća pregled dijabetologa?

Nakon anamneze i fizikalnog pregleda te uvida u dostupnu dokumentaciju i laboratorijske nalaze donosi se novi terapijski plan uz osnovne informacije bolesniku o stanju njegove bolesti, prognozi, načelima dijabetičke prehrane i dogovor o kratkoročnim i dugoročnim ciljevima.

Kako se pripremiti?

Za dijabetološki pregled nije potrebna posebna priprema, ali kako su uz pregled redovito potrebne i druge pretrage (laboratorijske, EKG, ultrazvuk trbušnih organa i sl.), dobro je pri dolasku na pregled biti natašte.

VODITELJ ODJELA ENDOKRINOLOGIJE I DIJABETOLOGIJE
prof. dr. sc. Slaven Kokić, spec. endokrinolog i dijabetolog

Jedan od vodećih znanstvenika u Hrvatskoj. Predsjednik je Hrvatskog društva za dijabetes i bolesti metabolizma. Dugogodišnji Sveučilišni profesor i suradnik ostalih regionalnih bolničkih centara u Hrvatskoj i Sloveniji.

VODITELJ ODJELA NUKLEARNE MEDICINE
dr. Damir Rozić, spec. nuklearne medicine

Dr. Rozić je jedan od predvodnika mladog tima liječnika u SKB Mostar. U našoj Poliklinici prvenstveno se bavi bolestima štitne žlijezde, ultrazvučnom dijagnostikom i punkcijama.

NUKLEARNA MEDICINA - ambulanta za štitnjaču

Štitnjača ili štitna žijezda ima funkciju stvaranja i izlučivanja hormona trijodtironina (T3) i tiroksina (T4) u krv, a smještena je u donjem dijelu vrata s prednje strane.
Hormoni štinjače trijodtironin (T3) i tiroksin (T4) imaju važnu ulogu u regulaciji osnovnog metabolizma stanica o kojem ovisi disanje, otkucaji srca, cirkulacija, temperatura tijela, sudjeluju u regulaciji tjelesne težine i fizičke spremnosti organizma te u procesu normalnog rasta i sazrijevanja.

Bolesti štitnjače mogu biti promjene njene građe (struma, čvorovi) koji mogu i ne moraju biti povezani s poremećajem izlučivanja hormona štitnjače: hipertireozom (pretjerano lučenje hormona) i hipotireozom (premalo lučenje hormona). Simptomi poremećaja rada štitnjače su raznoliki i individulani, a ovise o vrsti i težini bolesti.

Kontrola zdravlja štitnjače u Ambulanti za štitnjaču obuhvaća pregled liječnika specijaliste uz ultrazvučni pregled štitnjače te laboratorijska obrada (određivanje koncentracije hormona: T3/ fT3, T4/fT4, TSH te antitijela: anti TPO, anti Tg). Citološka punkcija štitnjače pod kontrolom ultrazvuka izvodi se samo prema medicinskoj indikaciji nalaza ultrazvučnog pregleda.
Ovisno o postavljenoj dijagnozi daljnje liječenje bolesti štitnjače može se provoditi lijekovima, radioaktivnim jodom i/ili operacijom.